Korisničko ime      Lozinka

Nemaš nalog? Registruj se

Profil

Opšte informacije

Ime i prezime

Milos Bukinac ( 1925 - 2015) - Galerija udruzenjazelezniceSrbije,Bgd,maj2017.

MILOS BUKINAC

 

            Rodjen 6.10.1925.god. u Iloku. Od 1934.god. zivi u Beogradu. Zavrsio Akademiju primenjenih umetnosti u Beogradu  1948-1954. Odsek grafike i plakata u klasi profesora Mihajla Petrova.

 

Posle diplomiranja radio u Zavodu za primenjenu umetnost, poslovnom udruzenju " Cobex", , izdavackom preduzecu " Prosveta" na poslovima primenjene grafike i plakata.

 

Kao slobodan umetnik vise godina radi  primenjenu grafiku i plakat pa je tako 1956.god.imao samostalnu izlozbu plakata u Beogradu.  To je bila prva samostalna izlozba plakata  odrzana u Srbiji.

MILOS   BUKINAC

 

            Nije moguce tacno odrediti,  kako i kada je Milos Bukinac, kao akademski slikar primenjene grafike osetio potrebu da se bavi slikarstvom.

            Medjutim, on nije nezainteresovan za likovna zbivanja. Pravi izlozbe, kontaktira sa kolegama slikarima, formira sopstveni odnos. Kao da se priprema da se jednog dana i sam ogleda u slikarstvu. Zaista afiniteti ce prerasti u odluku i on ce se ogledati napre u jednostavnim pa sve slozenijim slikama.

            Na ovoj izlozbi Bukinac nam se predstavlja sa nekoliko ciklusa slika, nastalih u perioduod 1985.godine do danas.

            Retko je sresti slikara koji iskljucivo radi za sebe  i svoje zadovoljstvo, ne zeleci da pokaze niti da otudji slike.  Vec po tome autor ove izlozbe spada u neobicne pojave.

            Ovo kao stav moramo prihvatiti uslovno, jer u sebi krije rizik koji se sastoji u amaterskom pristupu, kao hobiju, koji moze rezultirati u svakojaki rezultat rada.  Drugi pristup podrazumeva samotnicku atmosferu,  kao stimulans, psihicke rasperecenosti, istovremeno koncentracije na sto potpunije ostvarenje ideje.

            S obzirom na zrelost licnosti, cini se da se kod Bukinca desilo ono drugo i postalo razlog i odluka da se lati platna i boje.

            Slikarstvo jeste igra koja donosi radost i zadovoljstvo, ali iziskuje i veliki napor, da bi fikcija bila do kraja izvedena. Nema rezultata bez kontinuiranog nastajanja.

            Bez obzira na kasni pocetak, po obrazovanju, ozbiljnost tehnoloskog postupka i jasnom opredeljenju, slikarstvo Bukinca od pocetka po svemu ima karakter profesionalnog.

            Jedna od karakteristika njegove licnosti je sklonost prema specificnom nacinu izrazavanja kroz stilizovanu formu.  Bilo da se radi o ljudskim figurama ili predelu, njegova stilizacija je uvek prepoznatljiva.

            Ovo osecanje je vezano za nacin  predstavljanja bitnog,  kroz crtez kao izraz sustine ideje, ociscen odsuvisnih elemenata.

            Sada je i u slikama Bukinca takodje prisutna  stilizovana morfologija u drugacijoj likovnoj funkciji i karakteru.

            Kompozicija je zasnovana  na klasicnim principima simetrije kao ravnoteza masa, utiska monumentalnosti i vertikalam kao simbol rasta - kretanja u visinu.

            Sve to dopunjuje znalacki raspored svetlo-tamnog sa dominantama kao elementima isticanja bitnog.

            Osnovni metod u gradjenju slike  je sukcesivno nanosenje lazurnih premeza na akvarelskom principu, sto slici daje posebnu draz. Razredjenim namazima uljane boje, on postize  fakturu suptilne materije, astralne magline i tajanstvenosti atmosfere.

            U koloristickom pogledu Bukinac je uzdrzan. Za njega bojea nije primarno sredstvo izraza.  Njegova slika je prigusena, na principu bojene game, sa tonskom gradacijom bogate valerske skale, gde koloristicki kontrast ima za cilj isticanje tonske harmonije.

            Bukinac je siguran crtac, pa je pored ostalog i to jedan od razloga, sto njegovo slikarsko opredeljenje  okrenuto prema vrsti figuracije, koja ce najpotpunije izraziti njegove ideje i sadrzaje.

            cesto to su figure,polufigure devojaka sa ljupkim cednim portretima devojcica  na cijim glavama buja oblicje mitskog porekla.

            Njegove " sestre" su istovremeno i vizantijske devojke i sumske vile - bozice, sto potvrdjuje etnolosko bogatstvo korena naseg podneblja, kao neiscrpnu inspiraciju. Sve to donekle imakarakter mitske simbolike, cak fantastik, kroz koju Bukinac saopstava svoje nemire.

            Tu pocinje razmedje i simbioza Misine simbolike koja se formalno razlaze na temetske cikluse,  da bi u svakom od njih bio prisutan jedinstven pristup sa slicnim rezultatima, kao crvena nit koja ih spaja.

            Bilo da se radi o istorijskoj temetici, religioznoj-vizantiskoj ili inspiraciji folklorom, Bukinac pristupa slici kao fenomenu licnog slikarskog izrazavanja, pri cemu su prisutni odgovarajuci likovni elementi.

            To je traganje za sopstvenim univerzumom, gde je svaka tema samo deo tog univerzuma. Princip je jedinstvo svega kao pozornice zbivanja.

            Lirik po temperamentu, romanticar po shvatanju, simbolista po izrazu, on cini cudan spoj elemenata u slici.

            Profesionalno bavljenje slikarstvom (makar bilo i u tajnosti) uvek podrazumeva i veliko odricanje, ali i satisfakciju, koja je sadrzana u osecanju ispunjenosti i ravnoteze izmedju bica i sveta.

            Ciklusi slika Milosa Bukinca predstavljeni na ovoj izlozbi su sigurno plod daleko duzeg zrenja, svesnog i nesvesnok upijanja, borbe i dilema, no sto su vremenski odredjeni,  pa kako je ovo njegovo prvo istupanje pred javnost, on nam se predstavlja kao zreo slikar sa formiranim stavom i fizionomijom.

 

 

Ljubodrag Jankovic - Jale

27.novembar 1991.gdine                                        

Otvorena memorijalna izlozba - Milosa Bukinca ( 1925 - 2015 ) - Gal. udruzenja zeleznice Srbije, Bgd

 

09.05 - 14.05.2017.godine

 

 

Ucestvuje na javnim  konkursima za plakat i dobija vise prvih i drugih nagrada

za filmski plakat, turisticke agencije " Putnik" , 

Saveza  sindikata Jugoslavije, za Prvomajski plakat,

plakat meseca knjige,

Turistickog saveza Jugoslavije, itd.

Izlagao je na vise kolektivnih izlozbi Udruzenja ULUS-a  u ranijem periodu aktivnosti ovog Udruzenja.

 

Takodje je izlagao crteze sa grupom umetnika u Galeriji grafickog kolektiva  sa Ivom Petkovic, Slobodanom Bogojevicem i Slobodanom Garicem.

 

Napravio vise dekorativnih slika u javnim enterijerima Beograda. Izmedju ostalih slika na Beogradskom aerodromu, salonu automobila " LUgoauto" ,  robnoj kuci " INEX 14 decembar" , enterijer prodavnice Zavoda za primenjenu umetnost, itd.

 

Sava Bukinac

 

064 121 5550