Korisničko ime      Lozinka

Nemaš nalog? Registruj se

Profil

Opšte informacije

Ime i prezime

Slavko Lukovic-Danja Tekic-AndroBanovac- Gal. Lucida, Bgd, juli 2017.

CURRICULUM VITAE

 

DANJA TEKIC

 

Datum rođenja: 12.08.1989.
Adresa: Bele Bartoka 2, Beograd, Srbija
Telefon: +381112722108
Mobilni telefon: +381641960203
e-mail: danjatekic@yahoo.com


OBRAZOVANJE

-    2010. godine završava osnovne akademske studije na Grafičkom odseku na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu sa prosekom 9,71.
-    2012. godine završava master akademske studije na Grafičkom odseku na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu sa prosekom 10.
-    2012. godine upisuje doktorske akademske studije na Grafičkom odseku na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Trenutno na završnoj godini.


    RADNO ISKUSTVO
-    2012/ 2013, demonstrator na predmetu Litografija, Grafički odsek na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu


SAMOSTALNE IZLOŽBE    

-    2016, Litografije, Galerija Art 55, Niš
-    2016, Grafike, Studenstki kulturni centar, Kragujevac
-    2016, doktorski umetnički projekat Ars Combinatoria kao metod vizuelne spekulacije, postavka mobilnih grafičkih struktura, Galerija Fakulteta likovnih umetnosti, Beograd
-    2016, doktorski umetnički projekat Ars Combinatoria kao metod vizuelne spekulacije, postavka mobilnih grafičkih struktura, Galerija Remont, Beograd
-    2015, Grafike, Galerija Beogradske tvrđave Stambol kapija, Beograd
-    2014, Litografije, Galerija Grafičkog kolektiva, Beograd
-    2013, Galerija Udruženja likovnih i primenjenih umetnika, Kraljevo
-    2013, Velika galerija Doma kulture Studentski grad


GRUPNE IZLOŽBE
-    2016, International Exhibition of Contemporary Miniprint, L Mercado Studios, Holivud, Florida, SAD
-    2016, Majska izložba grafike, Galerija Grafičkog kolektiva, Beograd(takođe2015,2014, 2013, 2012, 2011)
-    2016, Pogledi 2016 , Galerija 73, Beograd
-    2015, 9. Ex Yu konkurs za grafiku, Galerija ULUS, Beograd
-    2015,Mala grafika, Galerija Grafičkog kolektiva, Beograd (takođe 2012, 2011, 2010)
-    2015, Pogledi 2015, Galerija 73, Beograd
-    2014, Fragmenti, Kuća kralja Petra, Beograd
-    2014, Ključna reč „Grafika“, Galerija Grafičkog kolektiva, Beograd; Gradska galerija, Prijedor, Bosna i Hercegovina
-    2014,  7a Bienal Internacional de Gravura do Douro 2014, Alijo, Portugal  
-    2014,  15th International Triennial of Small Graphic Forms, Lođ, Poljska
-    2014, Međunarodno trijenale grafike, Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić, Beograd (takođe 2011)
-    2014, Novi članovi 2014, Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić, Beograd
-    2013, The ‘Iosif Iser’ International Contemporary Engraving Biennial Exhibition, Ploešti, Rumunija
-    2013, Global Print 2013, Alijo, Portugal
-    2013, Third International Biennale For Miniature Graphics, Bibliotheca Alexandrina,  Aleksandrija, Egipat
-    2013, (BIG)(BINF) – Biennale Internazionale del Piccolo Formato, Treviso, Italija
-    2013, Sixth International Biannual Exhibition of Small Graphics, Tetovo, Makedonija
-    2013, Anonymous Drawings, Temporary Art Centre, Ajndhoven, Holandija; Delikatessenhaus, Lajpcig, Nemačka; Kunstverein Tiergarten, Galerie Nord, Berlin, Nemačka
-    2012, Emerging Serbian Printmakers, The Space project, Mission Gallery, Svonzi, Vels, Velika Britanija
-    2012, First International Exhibition of Contemporary Miniprint, Lauderhill Arts Center, Loderhil, Sjedinjene Američke Države
-    2012, Prvo međunarodno bijenale male grafike, Galerija savremene likovne umetnosti, Niš
-    2012, The B.I.G. –  Guarulhos’ First International Biennial of Small Formats, Amadeus Bar e Galeria, Guaruljos, Brazil
-    2012, Third Edition/Treća grafika, Galerija Tir, Kulturni centar Mostovna, Nova Gorica, Slovenija
-    2012, International Triennial of Graphic Art, Bitolj, Makedonija
-    2012, Izložba radova nagrađenih studenata Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, Galerija FLU, Beograd (takođe 2011)
-    2012,Bijenale studentske grafike Srbije, Dom kulture Studentski grad, Beograd (takođe 2010)
-    2012, XI Međunarodno bijenale umetnosti minijature, Moderna galerija Kulturnog centra, Gornji Milanovac
-    2012, Prolećna izložba ULUS, Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić, Beograd
-    2012, Freegeneration, Danna Center Gallery of Loyola University, NJu Orleans, Sjedinjene Američke Države
-    2011, Third Qijiang International Print Festival, Čungking, Kina
-    2011, XVI bijenale studentskog crteža, Dom kulture Studentski grad, Beograd
-    2011, XVI Izložba Niškog grafičkog kruga, Galerija savremene umetnosti, Niš
-    2010, V Studentski art festival STARTFEST, Akademija umetnosti, Novi Sad
-    2010, VII Bijenale likovnih i primenjenih umetnosti, Centar za kulturu, Smederevo

NAGRADE

-    2012, nagrada Marko Krsmanović – za inovativni pristup grafici, Fakultet likovnih umetnosti
-    2011, nagrada Fakulteta likovnih umetnosti za grafiku.

KOLEKCIJE

-    Galerija Art 55, Niš
-    Studentski kulturni centar, Kragujevac
-    Ex Yu konkurs za grafiku, Beograd
-    Grafički kolektiv, Beograd
-    City Art Gallery, Lođ, Poljska
-    Međunarodno trijenale grafike, Beograd
-    Bibliotheca Alexandrina, Aleksandrija, Egipat
-    Lauderhill Arts Center, Loderhil, Sjedinjene Američke Države
-    Galerija savremene umetnosti, Niš

BIBLIOGRAFIJA

-    Milica Perić, katalog sa Majske izložbe grafike beogradskog kruga 2016.
-    Jelena Gagić, katalog sa Majske izložbe grafike beogradskog kruga 2015.
-    Snežana Nikolić, Različiti umetnički senzibiliteti, katalog sa izložbe Pogledi 2015
-    Mileta Prodanović, Kamen i hartija, katalog sa izložbe Litografije u Galeriji Grafičkog kolektiva
-    Bratislav LJubišić, o izložbi Litografije u Galeriji Grafičkog kolektiva, emisija Kulturni krugovi – Radio Beograd 2, 30. januar 2014. godine
-    Olivera Vukotić,katalog sa izložbe Treća grafika
-    Kate Grandjouan, Keyword: Printmaking, balkanartsandbeyond.wordpress.com

KOLONIJE I PROJEKTI

-    2016, Media Art Festival, Kovin
-    2015, Ferme ta boȋte - Shut up,Biennale internationale d’estampe contemporaine de Trois-Rivières, Kanada
-    2014,  Nursery Rhymes, Fakultet likovnih umetnosti u Beogradu; Akademija umetnosti u Novom Sadu; Académie Royale des Beaux-Arts de Liège, E.S.H.R., Académie des Beaux-arts de Verviers i Académie des Beaux-Arts de Watermael-Boitsfort, Belgija; Université du Québec à Trois-Rivières,Kvebek i Alberta College of Art and Design, Kalgari,Kanada; Facultad de BellasArtes de Pontevedra, Španija; Université Pontificale Catholique du Rio Grande do Sul, Porto Alegre, Brazil; Faculte des Arts et Design de L`Universite National Autonome du Mexique, Meksiko; Zona Imaginaria, Buenos Ajres, Argentina i Aarhus Kunstakademi, Orhus, Danska
-    2013,  Litograf – Kartograf, Noć muzeja, Kazamati na Kalemegdanskoj tvrđavi, Beograd
-    2012, Serbo – American Cookbook, Fakultet likovnih umetnosti u Beogradu i Columbia College, Čikago
-    2011, II grafička kolonija mladih, Prolom Banja
-    2011, Istok je zapadno od zapada, Letnja umetnička škola Univerziteta umetnosti u Beogradu (radionica grafike NE obično), Niš i Sićevo
-    2010, Likovna kolonija Grafika, Smederevo

STIPENDIJE
-    Stipendista Fonda za mlade talente (2009/10 i 2011/12)
-    Stipendista Fondacije za razvoj naučnog i umetničkog podmladka (2009/10 i 2010/11)
-    Stipendista Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja (2008/09)

OSTALO
-    Od 2014. godine član Udruženja likovnih umetnika Srbije (ULUS)
-    Osnivač Festivala studenata Univerziteta umetnosti u Beogradu  – FESTUM



 

 

 

 

ANDRO BANOVAC

 

Papandopulova 17
21000 Split
mob: 00385/ 91 729 6940
e-mail: androrainroom@net.hr
web: www.androbanovac.com

 

ŽIVOTOPIS

Osnovni podaci
Rođen 25.01.1982 u Splitu.
 

 

Školovanje

2009. magistrirao grafiku na Akademiji za likovnu umetnost Ljubljana, Slovenija.
2006. diplomirao smjer likovne kulture na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu.
2000. maturirao u Školi likovnih umjetnosti, Split, odjel grafički dizajn.
 

 

Nagrade i priznanja

2016. član HULU-a Split
2016. član HDLU-a Zagreb
2013. Rezidencijalni program, AGA, Amsterdam NL
2010. Član HDLU-a
2007. stipendist Zaklade Adris grupe
2007. član udruge KVART iz Splita
 

Izložbe i video festivali
samostalne:

2016. srpanj, Galerijski centar Varaždin, Hrvatska
2016. siječanj, KC Mostovna, Galerija Tir, Nova Gorica, Slo
2014. siječanj, Gradska knjižnica Marko Marulić Split
2013. kolovoz, AGA Amsterdam NL
2012. lipanj, KC Mostovna, Galerija Tir, Nova Gorica, Slo
2012. travanj, Mestna hiša, Ljubljana
2010. rujan, Galerija Zvonimir, Zagreb
2010. svibanj, Galerija umjetnina, Split
2009. ožujak, Galerija S. Kregarja, Zavod sv. Stanislav, Ljubljana

grupne:

2014. 2nd International printmaking Triennial, Beograd, RS
2014. KVART, Konačni obračun, Split
2013. Intrernational Print Biennial Varna, Bugarska
2012. International Graphic Triennial, Bitola, Makedonija
2011. My Planet and Me, graphic design competition
2010. Gradska knjižnica Marko Marulić, udruga Kvart, crteži i grafike
2010. Europsko trijenale suvremene grafike, Toulouse, Francuska
2009. Kvart Beach, udruga Kvart, Split
2009. projekt Udarac, ulična izložba plakata, Split
2008. izložba Trstenikunderground, udruga Kvart, Split
2008. Salon Galić, izložba povodom 10 godišnjice Umjetničke
akademije Sveučilišta u Splitu, Split
2008. video festival, Kiberpipa, Ljubljana, Slovenija
2007. međunarodni video festival, Celje, Slovenija
2005. FESB, grupna slikarska izložba, Split
2005. pinakoteka »Gospe od Zdravlja« , grupna izložba, Split2004. prosinac, okolica
Ancone, Italija, grupna izložba

 

 

 

Curriculum Vitae

 

LUKOVIC SLAVKO rođen u Užicu 1988.godine.Srednju Umetničku školu u Užicu završio 2007. godine. Fakultet likovnih umetnosti u Beogradu, odsek grafika, upisao 2007. godine u klasi Dobrice Bisenića. Master studije, na odseku grafika, upisao 2010. godine u klasi Žarka Smiljanića, i iste završio juna 2012.godine.

 

Tel: 064-44-73-994                    e-mail: umetnostusljivama@hotmail.com

 

 

IZLOŽBE:

 

Samostalne:

 

2015.- Izložba crteža i kolaža Užički Minotaur, Galerija savremene

           Umetnosti, Pančevo

2015.- Izložba grafika, Galerija moderne umetnosti, Smederevska    

           Palanka

2015.- Izložba grafika, Gradska galerija Užice

2014.- Izložba crteža, Centar za kulturu Sv. Stefan, despot srpski,

           Despotovac

2011.- Izložba grafika, Jokanovića kuća, Užice

 

Grupne:

 

2015.-  Međunarodni grafički bijenale Josif Iser, Plojesti, Rumunija

2015.-  27.Užički regionalni salon, Gradska galerija Užice

2014.-  Likovni salon 30x30, Zrenjanin

2014.-  Niški crtež 2014.,Galerija SLU Niš

2014.-  26. Užički regionalni salon, Gradska galerija Užice    

2013.-  25. Užički regionalni salon, Gradska galerija Užice

2013.-  Likovni salon 30x30, Zrenjanin

2013.-  Međunarodni grafički bijenale Josif Iser, Plojesti, Rumunija

2013.-  Niški crtež 2013., Galerija SLU Niš

2013.-  VII EX YU grafika, galerija SKC Novi Beograd

2013.-  22. Izložba malog formata, Kulturni centar Šabac

2013.-  11. Međunarodni grafički bijenale suva igla, Gradska galerija  

             Užice                                            

2012.-  Niški crtež, Galerija Savremene likovne umetnosti, Niš

2012.-  24. Užički regionalni salon, Gradska galerija Užice

2012.-  I međunarodno bijenale male grafike, Galerija SLU, Niš

2012.-  Izložba radova nagrađenih autora sa 16. Bijenala studentske         

            Grafike Srbije, galerija SKC Novi Beograd

2012.-  La Calaca Press International Excange Prints, Vašington

2012.-  Izložba studenata master studija grafike i vajarstva Fakulteta

            Likovnih umetnosti u Beogradu, Centar za kulturu Smederevo

2012.-  16. bijenale studentske grafike, Dom kulture Studentski grad,  

            Beograd

2012.-  Umetnost mladih kao most između planine i ravnice, Gradska

            biblioteka Pančevo                                               

2011.-  23. užički regionalni likovni salon, Gradska galerija Užice

2011.-  Niški crtež, Galerija savremene likovne umetnosti, Niš

2011.-  Izložba radova sa likovne kolonije grafike, Centar za kulturu

            Smederevo

2011.-  Omladinski likovni klub, Gradska galerija Užice

2011.-  40. Izložba crteža i skulptura malog formata studenata FLU, Dom omladine, Beograd                                                

2011.- 15.Bijenale studentskog crteža, Dom kulture Studentski grad, Beograd                                    

2011.-  Izložba studenata master studija grafike i vajarstva FLU u

             Beogradu, Galerija savremene umetnosti Smederevo

2011.-  Oni koji dolaze, Gradska galerija Užice

2010.-  Niški crtež, Galerija savremene likovne umetnosti, Niš

2010.-  Oni koji dolaze, Gradska galerija Užice

2010.-  15. Bijenale studentske grafike - Dom kulture Studentski grad,

            Beograd

2010.-  FESTUM, SKC Beograd

2010.-  39. Izložba crteža i skulptura malog formata studenata FLU, Dom omladine, Beograd

2009.-  38. Izložba crteža i skulptura malog formata studenata FLU, Dom omladine, Beograd

2009.-  Izložba crteža studenata II godine FLU, Galerija FLU, Beograd

2009.-  Oni koji dolaze, Gradska galerija Užice

2008.-  Oni koji dolaze, Gradska galerija Užice

2007.-  Izložba slika učenika Umetničke škole, Jokanovića kuća, Užice

 

PROJEKTI:

 

2012.- Artbook, saradnja Fakulteta likovnih umetnosti iz

           Beograda sa Columbija college Chicago                   

2005.- Projekat Tragovi, Otvoreni put E-761, projekat realizovan uz podršku programa za umetnost i kulturu

 

KOLONIJE:

 

2014.-  Slikarska kolonija Ostrvica, Ugrinovci

2014.-  Slikarska kolonija, Zlatar

2011.-  Likovna kolonija Grafika, Smederevo

2009.-  Slikarska kolonija Trnava, Zlatibor

 

NAGRADE:

 

2012.-  Nagrada 16. Bijenala studentske grafike Srbije

2011.-  Pohvala 23. Užičkog regionalnog salona

 

 

Tri primera savremenog grafičkog eksperimenta

Litografije Danje Tekić karakterišu velike, čiste geometrijske forme, precizne, jasne konture i široke površine boja, ponekad monotono išrafirane. Jednostavni oblici i linearni pristup naglašavaju dvodimenzionalnost kompozicije, provocirajući posmatrača na čisto vizuelno iskustvo. Danju Tekić zaokuplja ideja koju sa sobom nosi tautologija - Ludvig Vintgenštajn u  Logičko-filozofskom traktatu kaže da “tautologija dopušta svako moguće stanje stvari; ona ne predstavlja sliku stvarnosti, već ostavlja stvarnosti čitav – beskonačan – logički prostor .” Istraživanje i prikaz ovog čitavog – beskonačnog – logičkog prostora predstavlja modus operandi umetnice. Danja Tekić kaže da njene grafike “treba doživeti kao likovne fragmente koji ne predstavljaju izraz slučaja ili subjektivnosti, već posmatraču ostavljaju čitav – beskonačan – logički prostor za otkrivanje subjektivnog poretka sveta. Čista, jednostavna likovna struktura može se shvatiti i kao univerzalni arhetipski simbol poretka sveta. “

Danjini radovi govore jezikom apstrakcije i predstavljaju autoreferentne forme, bez ikakvih nagoveštaja i aluzija na spoljašnji svet. Odstranjujući sve što je u radu suvišno, ona navodi posmatrača da pomeri svoju percepciju na viši nivo svesti. Kroz često poigravanje strukturom rešetke u konceptu svojih radova, predočava nam ideju promenljivosti. Radovi Danje Tekić preispituju tradicionalni princip predstavljanja i percepcije grafike kao medija, jer Danja ne eksperimentiše samo sa strukturom, već i sa načinom predstavljanja svojih grafika – neke otiskuje tradicionalno, na papiru, neke postavlja u light boxove, a neke štampa direktno na medijapanu od kojeg pravi jednostavne geometrijske trodimenzionalne oblike (u ovom slučaju kocke). 

Struktura IV nastala je kao rezultat primene matematičkih, lingvističkih i semiotičkih principa; kompozicija se sastoji od dvadeset pet kocki (modula), dimenzija 30x30x30cm, napravljenih od medijapana. Na stranama kocki odštampani su različiti strukturalni elementi u tehnici sitoštampe (šest strana kocke - šest različitih struktura). Dimenzije kompozicije su promenljive i zavise od načina prostorne postavke modula. Niti jedna nastala forma ne predstavlja konačno ili ispravno vizuelno rešenje, jer nijedno rešenje nije tačnije od ostalih. Vizuelne informacije ostaju nepromenjene, menja se samo njihov međusobni odnos. Na taj način, svako nastalo kompoziciono rešenje predstavlja samo polazište za dalje kombinovanje predstavljenog vizuelnog sadržaja.

Specifičan objekat (kocka kao modul) gradi nespecifičnu, varijabilnu kompoziciju - grafika odštampane na stranama kocke nisu postavljene zasebno, već se smeštaju među druge grafičke otiske iz iste serije. Položaj kocke (modula) u okviru kompozicije i položaj strana kocke u smislu orijentcije kocke u prostoru može se menjati, što rezultira novim kompozicionim rešenjima koja nastaju kao rezultat poigravanja dečijim kockama za slaganje, s time što ovde nema unapred određenih slika koje treba uklopiti. Naglasak je na kombinatornom procesu i koncepciji (kocke se mogu rasporediti na 6x25! načina), a ne na završenom delu.

Danja kaže da se njena doktorska disertacija u pripremi Ars Combinatoria kao metod vizuelne spekulacije bavi istraživanjem granica grafičkih medija, aktuelizacijom teorija strukturalizma i poststrukturalizma kroz savremenu umetnost i metodologijom komponovanja otvorenog umetničkog dela.

Andro Banovac na svojim grafikama iz serije Veze (Bonds) predstavlja mrlje –  misteriozne entitete zgusnutih ili grupisanih površina boje. Mrlje se ili “razvlače”, međusobno se udaljavaju, ali uvek ostaju spojene tankom vezom koja se može, ali ne mora, prekinuti, ili pružaju niti ka nečemu izvan kompozicije, što ne možemo videti, težeći da uspostave novi odnos, novu vezu.

Brižljivo osmišljena kompoziciona rešenja Banovčevih grafika u početnim radovima redukovana su na osnovne elemente, da bi ih umetnik kasnije prezasitio informacijama i slojevima iščitavanja. Sve grafike karakteriše dvodimenzionalna organizacija prostora. U početnim radovima iz ove serije, umetnik koristi samo jednu ploču i jednu grafičku tehniku, da bi kasnije kombinovao više ploča i različite tehnike za isti grafički list, što dovodi do različite slojevitosti strukture. Raniji radovi Andra Banovca jednostavniji su i formalno i u kompozicijski, umetnik svesno ide na redukciju, pozadina je jednostavna, čista. Na početku, umetniku bila je bitna kompoziciona ravnoteža, kasnije on menja koncept kompozicije i teži namernoj disharmoniji.  Mrlje predstavljaju reminiscenciju organskog sveta, nastale su kao rezultat grafičkog eksperimenta kroz koji umetnik istražuje formalnu strukturu, ali i ono podsvesno u sebi. Istoričar umetnosti Marija Stipišić Vuković za  grafike Andra Banovca kaže da “u isto vreme predstavljaju dela spontanog nadahnuća i majstorske igre, u kojima se svesno i podsvesno spajaju u harmoničnu celinu. „Veze“ su nastale preobražajem spoljašnjeg, vizuelnog i unutrašnjeg, emotivnog podsticaja u slobodnu apstraktnu i sugestivnu formu. Njegov umetnički izraz ide na metaforičko, simboličko, neiskazano, samo naznačeno.”

Radovi, nastali pod uticajem podsvesti, predstavljaju mikrokosmos, umetnikov lični mikrosvet. Boja na Banovčevim kompozicijama ima ulogu oslikavanja stanja duha (povezanost, usamljenost, gubitak, smrtnost, misterija života), dok apstraktnost prikaza usmerava posmatrača da zađe dublje u promišljanje nego kad bi posmatrao neki realistički prikaz. Umetnik kaže da naziv Veze ima dvojako značenje jer upućuje na formalne odnose unutar kompozicije, pitanje harmonije i ravnoteže, ali i potrebe za narušavanjem te ravnoteže. Veze predstavljaju povezanost duhovnog i materijalnog; one ukazuje na sociološke relacije, ali i na formalnu povezanost elemenata kompozicije. Kao metafora društva, grafike predstavljaju umetnikov socijalni milje, izolaciju ili povezanost.

Vizuelni geštalt koji nam predstavlja Andro Banovac povezuje forme u napetom iščekivanju i oslikava umetnikovu reakciju na svet i društvo u kome živimo.

Pejsaži  Slavka Lukovića sastoje se od obojenih polja, linija i geometrijskih oblika kojima Luković dočarava svoju viziju ruralnih predela. Sa veoma malo referenci na tradicionalni pejsaž, umetnik predstavlja apstrahovane slike svog okruženja. Nebo predstavlja isprepletanim geometrijskim oblicima različitih nijansi plave boje, dok tlo definiše nekolicinom linija koje odvajaju zelene, žute i zemljane obojene površine. Pastelni kolorit i ravnomerna, ujednačena obojenost smiruju razigranost linija i oblika kompozicije i doprinose harmoničnosti vizuelne celine. Prisutna je tematska i poetska povezanost sa opusom Stojana Ćelića. Umetnik kaže da je njegov cilj ostvarivanje lične vizije modernog pejzaža. Duhoviti nazivi Lukovićevih  grafika potiču iz starih izvornih narodnih pesama i iz opisa prirode naših pesničkih velikana - Jovana Dučića, Alekse Šantića i Jovana Jovanovića Zmaja.

 

Luković predstavlja pejsaže kroz kombinaciju obojenih polja i na taj način preispituju granice između figurativne i apstraktne umetnosti. Apstraktno slikarstvo potpuno transformiše definiciju načina na koji bi pejsaž trebalo da se predstavi, uzimajući ga samo kao polaznu tačku, odnosno povod, za stvaranje umetničkog dela. Kao i brojni savremeni umetnici, Luković ne prikazuje pejsaž kroz bukvalnu, mimetičku sličnost, već kroz asocijacije na njegove likovne elemente – oblike i boje, ali i kroz asocijacije na subjektivno iskustvo.

Lukovićevi asocijativni pejsaži predstavljaju umetnikov automatski asocijativni odgovor na prisutno čulno iskustvo. Asocijativni pejsaž predstavlja sve asocijacije sadržane u pamćenju koje utiču na način na koji osoba poima spoljašnju stvarnost. Asocijacija, kao psihološki proces stvaranja mentalnih veza između čula, osećaja, ideje ili sećanja u smislu sličnosti, suprotnosti i bliskosti, predstavlja poređenje pređašnjih iskustava i razmišljanja sa trenutnim čulnim iskustvom. Osoba prepoznaje i daje kontekst sadašnjosti kroz njeno poređenje  sa već doživljenim, sa prošlošću. Nekog zemljoradnika planine i livade mogu asocirati na rad u polju, dok će gradskog čoveka pre asocirati na divan dan proveden u prirodi na pikniku ili na neprijatnost i bol zbog uboda insekta. Asocijacije svake osobe potpuno su individualne i nose pečat njenih prethodnih iskustava. Lukovićevi pejsaži su dečije razigrani, smireni i spokojni.

Lukovićeva ideja vodilja je da koncept pejsaža sadrži veliki broj intrigantnih perspektiva koje čekaju da budu istražene.

Sva tri umetnika predstavljena na izložbi Tri primera savremenog grafičkog eksperimenta odbacuju antropomorfne osnove tradicionalne umetnosti i teže da prikažu dualistički odnos između subjekta i objekta. Njihovi radovi prikazuju  “prisustvo“ objekta i podržavaju apstraktnu ideju da umetnost treba da ima sopstvenu realnost, a ne da imitira pojavnost.

 

Ivona Fregl

Otvorena izlozba - Danje Tekic, Andre Banovca i Slavka Lukovica - Galerija Lucida, Beograd

 

07.07 - 21.07.2017.godine

Galerija Lucida

 

www.galerijalucida.rs

 

Cika Ljubina 11, Beograd