Korisničko ime      Lozinka

Nemaš nalog? Registruj se

Profil

Opšte informacije

Ime i prezime

Mozaik kao svaremena umetnost - Narodna banka, Bgd, okt.2017.

MEĐUNARODNA IZLOŽBA

“MOZAIK KAO SAVREMENA UMETNOST”

54 autoraiz 22 zemlje

Kustos izložbe austrijska umetnica Eda Mali


            Izložba se sastoji od reprezentativnih dela najpoznatijih svetskih mozaičara i prvi pu tje otvorena u Beču, 2014.uokviru  14. Kongresa AIMC- a (Udruženj asavremenih mozaičara sa sedištem u Raveni). Domaćin ovog kongresa, austrijska umetnica EdaMalije nakonkongresa okupil većinu izlagača i formirala novu putujuću izložbu koja j enastupila u više gradova Italije i Grčke.(Braćano, Nazano, Grotalje, Taranto, Larisa, Volos, Atina i Solun)

            Cilj ov eizložbe je da predoči novi uvid u medijum mozaika– kao u sredstvo izražavanja savremenih umetnika.Ona prikazuje različite vidove savremenog mozaika- reljefe, mozaičke kolaže, mozaičke skulpture, a takođe i mozaičke objekte, instalacije i umetničke performanse.Diskusija koja je započeta na kongresu u Beču povodom definisanja šta je to mozaik da nas se na praktičan način nastavlja i na ovoj izložbi, putem interakcije publike i stručne javnosti sa delima savremene mozaičke umetnosti.

            NakonBeča, Italije i Grčkeizložba“Mozaikkaosavremenaumetnost”

prvi put dolazi na prostor bivšeJugoslavije, u glavni grad Srbije, zahvaljujući prisno jsaradnji srpskih mozaičara i umetnice EdeMali.Zastupljeni su umetnici iz 22 zemlje, ukupno 54 autoraodčega 9 izSrbije. Postavka se sastojiod prenosivih mozaika bilo da su dvodimenzionalni ili trodimenzionalni, postera koji prikazuju savremeni mozaik u arhitekturi i jedne instalacije pod nazivom„Macro Mosaic“.  Zamisao Ede Mali je da se od sada pa na dalje, ova izložba obogaćuje učešće mmozaičar a iz svake zemlje u kojoj se održava da bi se podržao specifičan duh mesta.


koordinator izložbe

Olivera Gavrić Pavić


 

Spisak učesnika:

 

Ambroselli Laetitia, France

Antoine Renè Malavale, France           

Archemandritou Annie, Greece    

Backer Harriet, Norway

ByramGazanfer, Fyrom/ Macedonia  

Cianfanelli Marco, South Africa

Court Marga, Argentina  

Davis Richard, USA

Denker Thomas, Germany

Dejanovic- Dimitrijevic Natasha, Serbia

Divaris- Lambert  Micheline, Belgium/ Greece

Gasparin Kusma Rosangela, Brasil

Gavric Pavic Olivera, Serbia            

Georgiadi Despina, Greece

Giannakopoulou Maria, Geece                 

Gipson Zia, USA

Goodwin  Elaine M. Great Britain               

Höhn Manfred, Germany

Jocic Nebojsa, Serbia

Kawamura Jo,  Brasil                 

Kii Tojuharu, Japan                                   

Kramer Gerhard, Austria                    

Kuchler Hilde, Austria             

Kusma Leonie, Brasil

MacInnes Douglas, Scotland             

MalekKettyAbd el, Egypt             

Mally Edda,   Austria

Marchioli Giulio, Italy

MarkidisMikelis, Greece

MasellaCiro, Italy

Merwald Gerda, Austria/ USA    

Naggar Sandra, Italy                 

Orfanou Loukia, Greece

Parsa Neda, Iran

Pavic Ivan, Serbia               

Perret Oliver, France           

Quen´deel Marwa,  Egypt                      

Racagni Paolo,  Italy                 

Salam SafaaAbdel , Egypt            

Scharling–Todd Helle, Denmark/ USA     

Shafir Ilana, Israel             

Simonic  Ruzica, Serbia

SpanouVaso, Greece         

Stancic  Stefan , Serbia

Stathopoulou Elena, Greece

Stubner Susanne, Germany               

Tamosaitis Audrius, Lituania             

Theocharis Magdalena, Greece

Tollemeto Fernanda, Italy               

Vestita Antonio, Italy

Viriјеvic Vera, Serbia

Vujosevic Petar, Serbia

Vukovic Milica, Serbia

Weitenberg Greet, TheNederlands

 

 

MOZAIČKI PRAZNIK

 

Već više milenijuma umetnost mozaika zanosi ljudsku maštu, zaokuplja um, upošljava ruku i radjue oko. Od helenističke epohe, a naročito Rimskog carstva, udobnost i raskoš domaćeg i zvaničnog, privatnog i javnog ambijenta teško se mogla zamisliti bez mozaika na podovima, pa i na zidovima. Tu se krije i specifičnost ove vrste slikarstva, jer samo su u mozaiku mogla biti načinjena ona remek-dela po kojima će se - hodati. Blistavi hrišćanski mozaici narednih vekova, ukrašeni teserama od zlata i lapis lazulija  izbegli su tu sudbinu, omogućivši bezbrojnim (i mahom anonimnim) autorima da na zidovima crkava ne samo prikažu svetu istoriju ljudskog spasenja, nego i da ubedljivo dočaraju svetiteljska tela budućeg veka u Carstvu nebeskom.Svi ovi mozaici, međutim, imaju nešto zajedničko: fiksirani su, statični, vezani za prostore za koje su, a najčešće i u kojima su nastajali. Čak i mozaički paneli su, u vidu ikona, dobijali svoja počasna, ali trajna mesta u svetilištima. A pojavom uljanog slikarstva, koje bez velikih troškova dočarava i zlato i auzr, mozaici su lagano nestajali sa evropske umetničke scene.

Iako mozaik nije odigrao skoro nikakvu ulogu u rađanju i razvoju moderne umetnosti, ona je, sa svoje strane, ovoj slikarskoj tehnici širom otvorila potpuno nove horizonte i beskrajno polje za stvaralaštvo. Dugo je ono ostalo neistraženo, kao da se drevna i tradicionalna tehnika snebivala da na novo tle stupi. Dugo su moderni i savremeni umetnici stidljivo eksperimentisali, kao i da sami ne veruju da mozaik može biti legitimni izraz avangardnih stremljenja i da, čak, treba da postane tehnika u kojoj će se ovekovečiti duh našeg vremena. Ali, konačno su rezultati tih pregnuća pred nama, najzad možemo da vidimo šta mozaik može da pruži u simbiozi sa velikim iskustvom umetnosti minulog stoleća. On može da da reljefe, kolaže, skulpture, instalacije, pa čak i da učestvuje u performansima.

Mozaik se, sem toga, pokrenuo i fizički, u prostoru, ne više nužno vezan za arhitekturu i ambijent koji ukrašava. Oduvek se moralo putovati da bi se mozaiku odala čast, sada su dela ta koja putuju svetom, radujući posmatrače i proslavljajući svoje autore. Izložba koja je pred nama nastavak je tog putešestvija, čiji je temelj postavljen u Beču, maja 2014. u Architekturzentrum-u. Tu su se, zahvaljujući inicijativi Ede Mali, okupili autori iz celog sveta, da razmene svoja iskustva, da iznenade, obraduju i nadahnu, kako jedni druge, tako i publiku austrijske prestonice. A sada sama izložba, kojoj su podarili svoja ostvarenja, uzvraća tako što obilazi zemlje iz kojih su stvaraoci potekli, ohrabrujući druge da joj se pridruže. Opravdano je ona prvo bila u Italiji i Grčkoj, na čijim je teritorijama mozaik doživeo svoje zlatno doba. U Srbiji, u kojoj ga u srednjem veku iz tehničkih razloga nije bilo, on se sada našao zahvaljujući pregalašvtu Olivere Gavrić Pavić, koja ovoj slikarskoj tehnici već duže vreme daruje svoj umetnički talenat, ali i istraživački duh, a tome se sada može pridružiti i njen smisao za organizaciju. Srpski autori dali su ovoj izložbi značajan doprinos od samog njenog početka, ali su temelj svog učešća postavili i pre toga. U zemlji u kojoj mozaik nikada nije bio zastupljena tehnika, članovi grupe „Ametist“ i još nekoliko njih, omogućili su tokom poslednjih nekoliko decenija da mozaik zaživi u punom sjaju i novom svežinom. Stoga se oni skladno uklapaju u ovaj putujući praznik, sa stvaraocima ne samo iz Evrope, već iz više od dvadeset zemalja, od Argentine i Brazila do Japana, od Sjedinjenih država do Izraela i Irana.

 

 

Oliver Tomić

Otvorena medjunarodna izlozba mozaika

 

12.10 - 27.10.2017.godine

 

“MOZAIK KAO SAVREMENA UMETNOST”

 

kustos izlozbe austrijaska umetnica Eda Mali

 

 

 Narodna banka Srbije, Nemanjina17, Beograd

 

rec na otvaranju imaju

 

Direktor Austrijskog kulturnog foruma u Beogradu

mr Johannes Irschik

 

istoricar umetnosti dr Oliver Tomić

 

muzika na otvaranju

Dimitrije Ninkovic, gitara

 

координаторизложбе

Оливера Гаврић Павић