Korisničko ime      Lozinka

Nemaš nalog? Registruj se

Profil

Opšte informacije

Ime i prezime

Milovan Dagovic Dago - Blok Gallery, N.Bgd, sept.2019.

Godina rođenja

U Uzicu

Fakultet

Akademiji likovnih umetnosti u Sarajevu

Član udruženja

ULUS-a

Milovan Dagović - Daga je rođen u Užicu. Umetničku školu je završio u Sarajevu, a diplomirao je i magistrirao na Akademiji likovnih umetnosti u klasi profesora Alije Kučukalića na odseku vajarstva.

 

Član je ULUS-a. Radio je kao prof. mr. akademski vajar u Umetničkoj školi u Užicu. Živi i radi u Beogradu. Izlagao je više puta kolektivno i samostalno na prostorima Srbije, bivše Jugoslavije, kao i u inostranstvu.

Izložba „Dve vertikale“ Milovana Dagovića

 

 

Dve vertikale, dva vremena, uvek ona prošlost, svoja i tvrdoglava, tvrdokorna, otporna, utkana u sadašnji momenat, odvažan, svestan, dok i sam ne postane završen i neaktuelan. Tako se kalio čelik, u Dagovim radovima, tako on kamenu ostavlja njegov izvorni oblik, čvrstinu i postojanost, liniji beskonačnost, a bojama osećanja. Nikada nećemo reći da je ovaj umetnik osvojio prirodu, jer on je ne napada, ne koristi, on je brani, razume, s ogromnom empatijom čuva njihovo uzajamno disanje, razumevanje, podržavanje. Dago posreduje u prirodi, sluša je, da bi spojio ono što želi biti spojeno, udomljava ono što želi biti usvojeno. Ne interveniše radikalno na materijalu,  već uklapa one delove koji traže svoju drugu polovinu. Ne menja strukturu da bi sam stvorio savršenu novu formu, on pomaže materijalu da bude ono što jeste po formi, a kroz sadržaj mu se približava i oplemenjuje.  Žičana mreža obuhvata kamen s idejom da sačuva svaku poru i boru,  sa svim slojevima koji svedoče o neumitnoj trajnosti i izdržljivosti. Umetnik kroz pakovanje kamena priča i čuva svoju priču sećanja na reku, na uspomene iz detinjstva koje su uvek prisutne.

„Bilo je sijaset religija i filozofija koje su tvrdile da čovjek ima dušu, i da je ta duša beskrajna i besmrtna. A često mi je bivalo čudno što nikad i nigde nije postojalo vjerovanje da dijete ima beskrajnu i besmrtnu dušu, pa da je kasnije, kad odraste, izgubi. Djetinjstvo je puno beskraja i besmrtnosti kao uvala zapljusnuta vjetrom s pučine. Djetinja je duša sva satkana od ljeskanja bivstvovanja i nebivstvovanja, sva natrunjena odbljescima večnoga. Tek mnogo kasnije shvatio sam da je to djetinjsko osećanje - tako puno patnje, i tako blizu i ništavilu i neuništivosti – u stvari bilo je samo ljeskanje, i migoljenje, i treperenje onog silnog, grdnog neuništivog osjećaja života u meni i one strahovite, neutažive žudnje za njim.“(Proljeća Ivana Galeba, Vladan Desnica)

U instalacijama Dago razume i aluminijum koji odiše hladnoćom, rezervisanošću, pušta tu nadmenu oštrinu da kontrira toplini kamena. Epitet toplina kamena može izazvati sumnjičavost samo onima jednostranog i rigidnog definisanja materijala. Dago teži univerzalnoj slobodi izražavanja kako sopstvenoj tako i same materije.

Geometrija je osnova vizuelnosti crteža, stalno prisutni jezik umetnika, njegova unutrašnja reakcija, njegovo razmišljanje i odgovor, pismo kojim ispisuje preživljeno. Dago šilji liniju, oštri, simbolikom bodljikave žice štiti svoj lični integritet od manipulativnih životnih ataka. Umetnik apsorbuje lične probleme i poteškoće, pa je nestalna linija vode, ista ona linija na papiru, u životu, u sećanju. Smenjuju se u izgradnji radova ekspresija i matematička preciznost, uzvišena harmonija prirode i zaigranost čoveka.

Zvuci vode, tišine, vetra, ideje, nezaobilazni su i sastavni faktori stvaranja i proživljavanja umetnikovog. Imati sluha za sve usputne, eksterne impulse i odjeke, dozvoliti im da učestvuju u komponovanju, u realizaciji jednog procesa, objedniti ih u jednu krajnju, autohtonu celinu. Dozvoliti inspiraciji da dođe iz svih očekivanih i neočekivanih izvora spiritualnog i umetničkog, jer crteži su skice misli prevashodno, a potom se otelotvore u prostorne oblike.

Referencijalni toposi radova su priroda, geometrija, memorija i zvuk, ovi entiteti prožimaju skulpture, crteže i instalacije. Dago je vizionar, čija invencija počiva na skladištenju ličnog nasleđa, sećanja, koja su odredila putanju jedne egzistencije, duhovne i praktične, neprekinute, uporne i dosledne kroz čitavo stvaralaštvo.

Umetnik je savest društva- kaže Dago.

 

Mira Vujović                                                                                 

 

Otvorena izlozba - CRTEZI - Milovana Dagovica Daga - Blok Gallery, Novi Beograd

 

13./09 - 25.09.2019.godine

Blok Gallery
Jurija Gagarina 221,

tel/fax  +381 11 61 51 675 

blokgallery@novibeograd.rs

Radnim danima i subotom:  11-13h  /  17-21h

 

Nedeljom galerija ne radi.